سفارش تبلیغ
صبا ویژن
" ...سلام بر شما اللَّهُمَّ اِنِّی اَسئَلُکَ بِحَقِّ فاطِمَةَ وَ اَبیهَا وَ بَعلِهَا وَ بَنیهَا وَ سِرِّالمُستَودَعِ فِیهَا، اَن تُصَلِّیَ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، وَ اَن تَفعَل بِی مَا أنتَ أهلُه وَ لَاتَفعَل بِی مَا أنَا أهلُه"

 

آخرین مطالب
پیوند دوستان

هیئت امام الائمه -فاطمه زهرا سلام ا.. علیها





تاریخ ارسال مطلب : سه شنبه 94/6/31 | نویسنده : khadem128

خمس

 در لغت به معنای یک پنجم است،و در اصطلاح یکی از واجبات مهم مالی در دین اسلام به شمار می رود و عبارت است از مالی که هر فرد واجد شرایط به نسبت یک پنجم طبق ضوابط خاصی باید بپردازد.توجه!مالیاتی که حکومت اسلامی بر اساس قوانین وضع میکندهر چند پرداخت آن بر کسانی که قانون شامل آنان می شود واجب است و مالیات پرداختی هر سال از هزینه ی همان سال محسوب است، ولی از خمس (سهمین مبارکین) محسوب نمی شود، بلکه بر آنان دادن خمس درآمد

 سالانه شان در زائد بر هزینه ی سال به طور

 مستقل واجب است.

منبع:رساله ی آموزشی1.احکام عبادات.حضرت آیت الله خامنه ای





تاریخ ارسال مطلب : سه شنبه 94/6/31 | نویسنده : khadem128

امام  خامنه ای حفظ ا..:

برای ملت ها الــگو خیلی مهم است واین برای این است که حرکت عمومی نسلهایشان را به آن سمتی که می خواهند جهت بدهند. ازجمله بزرگرین آنان حضرت اباعبدا... ع است

 یکی ازصفات برجسته حضرت اخلاص است یعنی رعایت کردن وظیفه ی خدایی ودخالت ندادن منافع شخصی و گروهی و انگیزه های مادی در کار .نصیحت کنندگانی از کوفه می آمدند،میدیدند.اما امام که عین ا... بود نمی دیدونمی فهمید؟! اصل قضیه هم همین است برای انسان با اخلاص شخص خود او که مهم نیست هدف مهم است

 صفت برجسته دیگر امام این است که به خدا اعتماد دارد خدای متعال حتماً این هدف را غالب خواهد کرد چون فرموده است: وانّ جندنا لهم الغالبون خصوصیت سوم ،«شناختن موقع » است. قبل از حادثه کربلا 10 سال امامت با او بودموقع را شناخت و آن را از دست نداد.

بیانات در دیدار بسیجیان وپاسداران 2/9/1377





تاریخ ارسال مطلب : سه شنبه 94/6/31 | نویسنده : khadem128

از امام صادق(علیه السلام) پرسیدم: کسى را مى‌شناسیم که در عبادت، خضوع و خشوع بسیار دارد، ولى امامت شما را نپذیرفته است؛ آیا عبادت‌ها و کـوشش‌هاى دینى او به حالش سودى دارد؟

 امام(علیه السلام) در پاسخ فرمودند: اى ابامحمد! مثال ما اهل بیت، مثال آن خاندانى است که در بنى اسرائیل بودند که هرگاه چهل شب به درگاه خـدا راز و نیاز مى‌کردند، دعایشان به اجابت مى‌رسید، ولى یکى از آن‌ها چهل شب عبادت و راز و نیاز کرد و دعایش مستجاب نشد. آن شخص نزد حضرت عیسى(علیه السلام) رفت و گلایه کرد و از آن بزرگوار خواست که براى او دعا کنند خداوند به پیامبرش وحى فرمود: بنده‌ى من از غیر آن درى که باید نزدم آید، آمد و دلش به نبوتشما ثبات و قرار نداشت و به همین دلیل دعایش مستجاب نگردید .این حدیث شریف نشان مى‌دهد که اعتقاد کامل و یقین استوار به پروردگار عالم، ‌پیامبر گرامى و ائمه اطهار(علیهم السلام)، شرط لازم براى استجابت دعاست و دسته جمعی بودن وهمگام با دیگران را تأیید میکند.

 

 





تاریخ ارسال مطلب : سه شنبه 94/6/31 | نویسنده : khadem128

سند حدیث شریف کساء
 قدیمى‌ترین کتابى که تا کنون به دست آمده و در بردارنده‌ى بخشى از حدیث شریف کساء، به شکل فعلى است، کتاب "غُرَر الاخبار و دُرَر الاثار دیلمى است ، کتاب دیگرى که تاریخ کتابت آن، سال 1033 هـ.ق است،، "منتخب طریحى" است،.
سنددیگر مربوط به علامه "شیخ عبدالله بحرانى"، صاحب کتاب "عوالم العلوم" استتعدّد منابع موجود در قرن دوازدهم نشان مى‌دهد که حدیث شریف کساء در آن زمان، حدیثى شناخته شده بوده است از دیگر کتاب‌هایىکه ، مى‌تـوان  اشاره کرد،به رسالـه‌ى آیـت الله بافقى،کتاب ملحقات احقاق الحق اثرآیت الله العظمى مرعشى نجفى،کتاب آیة التطهیر فى احادیث الـفریقین اثرآیت الله العظمى سید محمد شیرازی"، و کتاب "حسین علوى دمشقى،مناقب ، مجمع البحرین، نهج المحجة فی فضائل الائمه،ارشادالقلوب، من فقه الزهراء، فاطمه الزهرا من المهد الی اللحد، کبریت احمر، فاطمة الزهرا بهجه القلب المصطفی، نورالافاق، وفاة الصدیقةالزهرا ،الموسوعةالکبری عن فاطمة الزهرا ...  اشاره کرد، که این امر نشان از اعتبار این حدیث، نزد نویسندگان آن کتاب‌ها دارد.
برگرفته از کتاب پژوهشی تازه درباره ی حدیث کساء از رضا قربانیان





تاریخ ارسال مطلب : سه شنبه 94/6/31 | نویسنده : khadem128

 

تمامی حقوق این وبلاگ و مطالب آن متعلق به می باشد و انتشار مطالب با ذکر منبع مانعی ندارد.
طراحی و اجرا : عمارها - صالحون