سفارش تبلیغ
صبا ویژن
" ...سلام بر شما اللَّهُمَّ اِنِّی اَسئَلُکَ بِحَقِّ فاطِمَةَ وَ اَبیهَا وَ بَعلِهَا وَ بَنیهَا وَ سِرِّالمُستَودَعِ فِیهَا، اَن تُصَلِّیَ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، وَ اَن تَفعَل بِی مَا أنتَ أهلُه وَ لَاتَفعَل بِی مَا أنَا أهلُه"

 

آخرین مطالب
پیوند دوستان

 

چشم انتظارم..





تاریخ ارسال مطلب : دوشنبه 94/9/30 | نویسنده : khadem128

انتظار فرج یک مفهوم بسیار وسیع و گسترده‌یی است. یعنی این‌که بشریت اگر میبیند که طواغیت عالم ترکتازی میکنند و چپاولگری میکنند و افسارگسیخته به حق انسانها تعدی میکنند، نباید خیال کند که سرنوشت دنیا همین است؛ نباید تصور کند که بالاخره چاره‌یی نیست و بایستی به همین وضعیت تن داد؛ نه، بداند که این وضعیت یک وضعیت گذراست - «للباطل جولة» - و آن چیزی که متعلق به این عالم و طبیعت این عالم است، عبارت است از استقرار حکومت عدل؛ و او خواهد آمد. انتظار فرج و گشایش، در نهایت دورانی که ما در آن قرار داریم و بشریت دچار ستم‌ها و آزارهاست، یک مصداق از انتظار فرج است، لیکن انتظار فرج مصداق‌های دیگر هم دارد.

وقتی به ما میگویند منتظر فرج باشید، فقط این نیست که منتظر فرج نهایی باشید، بلکه معنایش این است که هر بن‌بستی قابل گشوده شدن است. فرج، یعنی این؛ فرج، یعنی گشایش. مسلمان با درسِ انتظار، فرج میآموزد و تعلیم میگیرد که هیچ بن‌بستی در زندگی بشر وجود ندارد که نشود آن را باز کرد و لازم باشد که انسان ناامید دست روی دست بگذارد و بنشیند و بگوید دیگر کاری نمیشود کرد؛انتظار فرج را افضل اعمال دانسته‌اند؛ معلوم میشود انتظار، یک عمل است، بیعملی نیست. نباید اشتباه کرد، خیال کرد که انتظار یعنی این‌که دست روی دست بگذاریم و منتظر بمانیم تا یک کاری بشود. انتظار یک عمل است، یک آماده‌سازی است، یک تقویت انگیزه در دل و درون است، یک نشاط و تحرک و پویایی است در همه‌ی زمینه‌ها. این، در واقع تفسیر این آیات کریمه‌ی قرآنی است که: «و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمة و نجعلهم الوارثین» یا «ان الارض للَّه یورثها من یشاء من عباده و العاقبة للمتقین». یعنی هیچ‌وقت ملت‌ها و امت‌ها نباید از گشایش مأیوس شوند.... اجازه ندهید یأس بر دل شما حاکم بشود، انتظار فرج داشته باشید و بدانید که این فرج، محقَّق خواهد شد؛ مشروط بر این‌که شما انتظارتان، انتظار واقعی باشد، عمل باشد، تلاش باشد، انگیزه باشد، حرکت باشد.

‌‌بیانات‌ در دیدار اقشار مختلف مردم به ‌مناسبت نیمه‌‌ی شعبان29/06/1384

 





تاریخ ارسال مطلب : دوشنبه 94/9/30 | نویسنده : khadem128
تاریخ ارسال مطلب : دوشنبه 94/9/30 | نویسنده : khadem128

 

موضوع: اهمیت وجایگاه صلوات

متن زیر برداشت حقیر است از بیانات استاد ونه عیناً کلام ایشان درصورت قصور واضافات از اهل بیت علیهم السلام ،استاد وشما محبین اهل بیت حلالیت میطلبم  .

 

آبا تا به حال برای خرید وسایل برقی مراجعه کردید؟ همه ی آنها دفترچه ی راهنمایی دارند که اطلاعاتی درباره آن وچگونگی استفاده ی آن به ما می دهد تا کمترین آسیب را ببیند قرآن نیز دفترچه راهنمای انسان است نشان میدهد گه چه کنیم چه مسیری را طی کنیم تا به خدا رسیم. بعضی خودشان برای زندگیشان برنامه می ریزند وبعضی به برنامه خداوند اعتماد می کنند این لطف خداوند بود تا ما را بدون راهنما قرار ندهد راهنما اول قرآن است وراهنمای دیگر رحمت للعامین ،پیامبر اکرم صلوات الله علیه است.

«إِنَّ اللهَ وَ مَلائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَى النَّبِیِّ یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلیما»1 در زبان عرب فعل ماضی خبر از فعل وعملی در گذشته را میدهد وفعل مضارع خبر از فعل و موضوعی در گذشته ،حال وآینده را میدهد یصلون فعل مضارع است یعنی خداوند در گذشته وحال وآینده دائماًبر پیامبرش درود ورحمت میفرستد خطاب مومنین اند کسانی که خداوند را در عقیده و عمل پذیرفته اند .ما زبا ناً صلوات ودرود به پیامبر اکرم صلوات الله علیه میفرستیم ولی عملا نیز باید درود فرستاد چگون ؟ سَلِّمُوا تَسْلیما ،تسلیم به معنای بنده است ونه برده . همانند زمانی که تسلیم نسخه ی دکتر معالجمان میشویم آیا این بردگی است؟ مسلماً نه . انسانها چندگونه انند ممکن است دکتر نروند همانند کافران یا اگر رفتند به علل مختلف به نسخه عمل نکنند ویا نسخه را پذیرفته وعمل میکنند .

 

در طول تاریخ تکذیب پیامبران بارها اتفاق افتاده است  چه اتفاقی در زندگی این افراد رخ میدهد؟این افراد ارتباط شان با خداوند قطع میشود کسی که ارتباطش با خداقطع شود به خودش واگذار میشود .وکسی که به خودش واگذار شود تمام سعی وتلاشش برای چند صباح دنیاستوکسی که تلاشش فقط برای همین چند صباح دنیا باشه دائماً گرفتارهدائماً بی حوصله دائما برخورد دائماً چالش ..... چرا؟چون دنیا همین چندروزه است ازلحاظ او وباید همین چندروزه جواب بده و.....اما کسانی که پیامبر را پذیرفتند پیامبری که رحمت با خودش آورده است ،درواقع رحمت را وارد زندگی خود میکنند.این همانند پرسیدن وهمراهی کسی که آدرستان را از او پرسیده اید واو میداند مکان آدرس کجاستاین همراهی به نفع خود ماست نه کسی که آدرس را میداند پس تبعیت وتسلیم پیامبر بودن به نفع خود ماست.

پیامبر به حقیقتا بنده هستند وسپس رسول خدا اگر چنین کردیم ودرود ورحمت فرستادیم وتسلیم بودیم درچه امری؟ در احترام به والدین وهمسر در خوش خلقی در نماز اول وقت و..... اینگونه دائماً رحمت خدارا در زندگیمان وارد کرده ایم .

توجه به پیامبر همان برگشت رحمت به من است مثل بازتاب صدا در کوه است حیف است عمر آدمی بگذرد ومحبت خود را نسبت به پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله نشان ندهد . چرا میگویند در دعوا صلوات بفرستید برای جلب محبت ورحمت خداوند معصوم که نیستیم .گاها اشتباهی می کنیم وعصبانی می شویم صلوات بفرستید واز غضب الهی به رحمت الهی پناه برید.

ماه ربیع الاول ماهی که درآن هستیم بسیار مبارک وخوب است ماه پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله است. وپسندیده است که صلوات بفرستیم بر ایشان . خوب است تنها در گرفتاریها وغمها نباشد بلکعه در شادیها اعیاد در جشن عقد ها و... هم باشد صلوات تنها درایام گرفتاری نگاه بازاری به دین است.

دو روایت درباره ی صلوات که ارزش آن را بیان میکند عرض می کنیم: فرموده اند در قیامت هیچ عملی برتر و گرامی تر از صلوات بر محمد و آل او نیست.2آیت الله بهاءالدینی  از بزرگانی که در قم خاک هستند فرمودندمن هرگاه بخواهم تمام اموات عالم را سر سفره میهمان بکنم یک صلوات برای همه شان می فرستم.

روایت دوم اگر گناهی از شما سرزد برای بخشیده شدن گناه میخواهید کاری کنیدواینکه خیالتون راحت شود ذکر شریف صلوات بر محمد وآل محمد گناه انسان را شستشو میدهد . ذکر عظیمی است حیف است که این ذکر بر لسانمان نباشد

هدیه بر محضر همه انبیاء واولیا وذب الحقوق ذب الارحام خاصتاً هدیه به محضر امام حسن عسکری

به برکت صلوات بر محمد وآل محمد.

  1-    56 احزاب

2-    وسائل الشیعه،ج 4،ص28    


گل تقدیم شمادانلود سخنرانی 29/06/1384

مدت 25 دقیقهگل تقدیم شما

 

 





:: مطالب مرتبط : سخنرانی ها ی هر هفته هیئت
تاریخ ارسال مطلب : یکشنبه 94/9/29 | نویسنده : khadem128

صفر94 هیئت امام الائمه

 

 

محرم 94 هیئت امام الائمه

 





:: مطالب مرتبط : عکس درباره حضرت زهرا سلام الله
تاریخ ارسال مطلب : دوشنبه 94/9/23 | نویسنده : khadem128

 

تمامی حقوق این وبلاگ و مطالب آن متعلق به می باشد و انتشار مطالب با ذکر منبع مانعی ندارد.
طراحی و اجرا : عمارها - صالحون