سفارش تبلیغ
صبا ویژن
" ...سلام بر شما اللَّهُمَّ اِنِّی اَسئَلُکَ بِحَقِّ فاطِمَةَ وَ اَبیهَا وَ بَعلِهَا وَ بَنیهَا وَ سِرِّالمُستَودَعِ فِیهَا، اَن تُصَلِّیَ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، وَ اَن تَفعَل بِی مَا أنتَ أهلُه وَ لَاتَفعَل بِی مَا أنَا أهلُه"

 

آخرین مطالب
پیوند دوستان

 1) محل تجاری جزو سرمایه است و واجب است خمس آن پرداخت شود و کسی که توان پرداخت آن را ندارد می‌تواند بعد از دستگردان با ولی امر خمس یا وکیل او به تدریج بپردازد.

2) سرقفلی جزو سرمایه است و از این رو خمس دارد.

 

2. ابزار و آلات کار

ابزار و آلات کار حکم سرمایه دارد که اگر از درآمد کسب تهیه شود خمس دارد، بنابراین ماشینی که برای انجام امور مربوط به کار و کسب تهیه شده واجب است خمس آن پرداخت شود.

منبع:رساله ی آموزش امام خامنه ای 





تاریخ ارسال مطلب : دوشنبه 94/9/23 | نویسنده : khadem128

  به برکت امام حسن مجتبی(علیه الصّلاةوالسّلام)، این جریان ارزشی نهضت اسلامی، اسلام را حفظ کرد.

 اگر امام مجتبی این صلح را انجام نمیداد، آن اسلام ارزشىِ نهضتی باقی نمی‌ماند و از بین میرفت؛ چون معاویه بالاخره غلبه پیدا میکرد    .
وضعیت، وضعیتی نبود که امکان داشته باشد امام حسن مجتبی(علیه‌السّلام) غلبه پیدا کند. همه‌ی عوامل، در جهت عکس غلبه‌ی امام مجتبی(علیه‌السّلام) بود. معاویه غلبه پیدا میکرد؛ چون دستگاه تبلیغات در اختیار او بود. چهره‌ی او در اسلام، چهره‌یی نبود که نتوانند موجه کنند و نشان بدهند. اگر امام حسن(ع) صلح نمی کرد، تمام ارکان خاندان پیامبر(صلی الله علیه) را از بین می‌بردند و کسی را باقی نمیگذاشتند که حافظ نظام ارزشی اصیل اسلام باشد. همه چیز بکلی از بین میرفت و ذکر اسلام برمی افتاد و نوبت به جریان عاشورا هم نمی رسید. حقیقت را باید همه بفهمند و بدانند که صلح امام مجتبی (علیه‌الصّلاةوالسّلام) ، همان‌قدر ارزش داشت که شهادت برادر بزرگوارش، امام حسین(علیه‌الصّلاةوالسّلام) ارزش داشت. و همان‌قدر که آن شهادت به اسلام خدمت کرد، آن صلح هم همان‌قدر یا بیشتر به اسلام خدمت کرد.

بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم در روز پانزدهم ماه مبارک رمضان22/01/1369

 

 





تاریخ ارسال مطلب : دوشنبه 94/9/23 | نویسنده : khadem128

درس تربیتی واخلاقی در حدیث کسا درس 4

 تحلیل گفت وگوی خدا وجبراییل و پیامبر صلی الله است. پس از آنکه اصحاب خمسه همه در زیر کسا قرار گرفتند وپیامبر فرمود اللهم إن هولاء أهل بیتی وخاصتی وحامتی ......))جبرئیل در ابتدا از خدا اجــــازه گرفت یا ربِّ أتاذن لی أن أهبط الی الارض ....وبه این مقدار هم اکتفا نکرد وبا اینکه اجازه ی خدا کافی بود اما به احترام پیامبر صلی الله علیه واهل بیت علیهم السلام اولا بر پیامبر سلام کرد ثا نیاً با احترام خاصی سلام خدا را به پیامبر ابلاغ نمود ونام خدا را نیز با احترام و با کلمه ی اعلا به کار برد ودر آخر نیز پاسخ کریمانه ی پیامبر به جبرئیل با عنوان امین وحی الله بااحترام بیان شده است .

 پژوهشی تازه درباره حدیث کساء از رضا قربانیان





تاریخ ارسال مطلب : دوشنبه 94/9/23 | نویسنده : khadem128

صدیقه شهیده

 

  مداحی بانو فاطمه زهرا سلام الله علیها     

         

 گل تقدیم شمادانلود مداحی آقای زمانی شب 5 صفر 94 گل تقدیم شما





تاریخ ارسال مطلب : دوشنبه 94/9/23 | نویسنده : khadem128

موضوع : تشریح زیارت امام رضا علیه السلام

 

متن زیر برداشت حقیر است از بیانات استاد ونه عیناً کلام ایشان درصورت قصور واضافات از اهل بیت علیهم السلام ،استاد وشما محبین اهل بیت حلالیت میطلبم .

 

مقدمه :

امام صادق علیه السلام در تفسیر آیه ماخلقت الجن والانس الا لیعبدون در سوره ی ذاریات فرمودند معنی کلمه لیعبدون لیعرفون است .پس هدف خلقت معرفت است ودر رأس همه ی معارف معرفت حضرت حق است ،الهی عرفنی نفسک ولی ما هیچ راهی برای معرفت حق جز معرفت رسول وحجت حق نداریم .قرآن کتاب غیر حضوری نیست که به ما نازل شده باشد قرآن به شخص نبی اکرم نازل شده وایشان مأموریت تبیین آن را به عهده دارند در دعای زمان غیبت (الهی عرفنی بنفسک تاآخر) در مرتبه اولویت ، معرفت خدا را سپس پیامبر وبعد ازآن امام قرار داده است اما از لحاظ سیستم کاربردی، شناخت امام در اولویت است ما باید اول امامان را بشناسیم سپس رسولمان را وآنان هستند که خدا را به ما میشناسانند زیرا نماینده ونمایاننده ی خدا هستند.وبهترین راه شناخت امام بیان خود امام است یعنی زیارات .درزیارت جامعه ی کبیره ما با 300و اندی صفت امام روبرو هستیم ولی امام زمان علیه السلام در زیارت رجبیه صفتی از امام ذکر میکنند که با کل جامعه کبیره قابل برابری است . البته زیارات در حد فهم ما بیان شده ونه حقیقت تامِ امام ،چه بسا ما توانایی درک شناخت کامل امام را نداریم.

 

 السلام علیک یا ولی الله سلام بر شما ای ولی خدا ،ولی خدا کسی است که بالاترین معرفت واطاعت ومحبت را به خدا ورسولش دارد التامین فی محبت الله وچون تام در محبت اند ،تام در اطاعت هستند السابقون السابقون اولئک المقربون ، هیچکس نمیتواند در طاعت از امام سبقت بگیرد اگر محبت واطاعت ما نسبت به اماممان بیشتر باشد میتوانیم وارد حیطه ی دوستان خدا شویم مراحلی که میتوانیم طی کنیم معرفت ،محبت ،اطاعت ،تبعیت وولایت (ولی خدا شدن ) است .

السلام علیک یا حجةالله  حجت الله 3 ویژگی دارد 1- مقام عصمت2- دارای علم بی نهایت الهی3- نَسب الهی

حجت اللهی یک مقام انتسابی است ونه اکتسابی باب آن برای مابسته است ماتنها میتوانیم ولی خدا باشیم .

 

السلام علیکم نورالله فی الظلمات الارض سلام بر شما ای نور خدا نوری که مَثل دارد ومِثل ندارد ،مثل نوره کمشکوة مشکوت حضرت محمد ودخت گرانمایه شان حضرت زهرا صلوات الله علیهم هستند. سلام بر شما ای نور خدا در ظلمت های زمین، جالب است که در زیارت های هفته (روز چهارشنبه )که برچهار امام بزرگوار از جمله امام رضا علیه السلام را سلام میدهیم میگوییم السلام علیکم یانور الله هیچ نوری در عالم جز نور خدا نیست تمام انوار منشأ اش خداوند است بزرگان فرموده اند خورشید مثالی است از نور امام تا ما حقیقت نورانی امام را درک کنیم .

 

السلام علیک یاعمودالدین   قبل از نماز ستون دیگری داریم که آن ستون نماز نیز هست .ستون دین امام است اگر نمازمان ولایت نداشته باشد ستون که هیچ نماز هیچ ارزشی نخواهد داشت الذینهم عن صلاتهم ساهون برای چه نماز میخوانید ؟ در نماز خم ابروی تو در یاد آمد /حالتی رفت که محرا ب به فریاد آمد .

 

السَّلامُ عَلَیْکَ یَا وَارِثَ آدَمَ صِفْوَةِ اللَّهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا وَارِثَ نُوحٍ نَبِیِّ اللَّهِ السَّلامُ ..... تمام میراث انبیاء در اختیار حضرات اهل بیت است بالاترین تعداد معجزه را از هر جهتی امام رئوفمان دارند.اگر حضرت عیسی مرده زنده میکردند امام ما وارث حضرت عیسی وحتی شاگردان مکتب امام رضاعلیه السلام مانند نخودکی نیز مرده زنده میکردند.این حیات بخشیدن ها برای امام مان کار سختی نیست .نمیدانیم چرا بعضی دربیان معجزات اهل بیت احتیاط میکنند .در جواب میگویند مردم نمیتوانند درک وهضم کنند شما بگویید یک شیعه عاشق امام هم درک میکند وهم لذت میبرد . مانند معجزه ی بلعیده شدن یکی از منافقین توسط شیر به اذنِ امام که درپی گستاخی و بی ادبی قهتبه یکی از بنی عباسیون که به تمسخر جایگاه امام و اینکه باران به دعای امام رخ داده پرداخت وخود خواست که اگر باران به دعای امام است امام کاری کند که نقش شیران پرده اورا ببلعندو امام شیران را خلق وایجاد کردند وفرمان بلعیدن آن منافق را دادند .نقش این دو شیر امروز به یاد این معجزه ی امام بر سر در یکی از درهای صحن انقلاب است.چه بسا فلاسفه در فهم این حدیث ومعجزه مانده اند آیا امام توانایی خلق کردن دارند؟ قرآن تایید میکند و در مور حضرت عیسی میفرماید: اذ تخلُقُ من الطین کهیئه الطیر باذنی فتَنفخُ فیها2 .... به اذن من از گل صورت پرنده ای ساختی و درآن روح دمیدی منتها به اذن منِ خدا ... ووامام وارث عیسی روح الله اند.

بعضیها فکر میکنند خداوند نعمتهایی به انبیاءداده وگوشه ای از آن را به امامان بخشیده درصورتی که برعکس است وشبهای قبل اثبات کردیم که خداوند همه چیز به اهل بیت داده است وذره ای از آن را به پیامبران بخشیده ، خداوند 73 اسم دارد که 1 اسم ذاتی است وبعضی از 72 اسم دیگر رابه انبیاء بخشیده وآموخته اند . به حضرت آدم که در قرآن گفته شده وَعَلَّمَ آدَمَ الأَسْمَاء کُلَّهَا1 25 حرف آن را آموخت همان حروف واسمایی که عاصف پیامبر ،وزیر سلیمان نبی با علم به یک حرف آن توانست تخت بلقیس با آن عظمت وصف شده در قرآن را نه در یک ثانیه ، در صفر ثانیه ای به قصر سلیمان آورد أَنَا آتِیکَ بِهِ قَبْلَ أَن یَرْتَدَّ إِلَیْکَ طَرْفُکَ فَلَمَّا رَآهُ مُسْتَقِرًّا عِندَهُ2قبل از تکان خوردن تخم چشمانت تخت را می آورم وخداوند همه ی آن اسماء را به امامان ما آموخته است .

 

اللَّهُمَّ إِنِّی أَتَقَرَّبُ إِلَیْکَ بِحُبِّهِمْ وَ بِوِلایَتِهِمْ خداوندا من طلب تقرب به تو دارم به واسطه ی محبت امام رضا علیه السلام وولایت ودوستی ایشان( منظور همان ولایتی است که پس از حب واطاعت وتبعیت است)خداوندا من میخواهم به تو نزدیک شوم وهیچ راهی جز محبت اهل بیت ندارم.

أَتَوَلَّى آخِرَهُمْ بِمَا تَوَلَّیْتُ بِهِ أَوَّلَهُمْ   خداوندا من به واسطه ی پذیرش اولین تا آخرینشان به تو تقرب میجوییم با ذکر این قسمت دعا اعلام میکنیم که 6 امامی ،2 امامی وو... نیستیم در واقع خود به ما آموختنداین تولی را .چه طور عده ای چون صوفیان میگویند امام علی علیه السلام را قبول دارند اما زن وفرزندانش را نه وکاری با آنان ندارند این استدلال بچگانه ای است در حالی که ما در حدیث های متعدد ازجمله حدیث کسا از پیامبر شنیده ایم اللهم ان هولاء اهل بیتی و خاصتی و حامتی، لحمهم لحمی و دمهم دمی، یولمنی ما یولمهم ، انا حرب لمن حاربهم و سلم لمن سالمهم و عدو لمن عاداهم و ...

وَ أَبْرَأُ مِنْ کُلِّ وَلِیجَةٍ دُونَهُمْ خداوندا من از هرآنچه جز اهل بیت در من ایجاد محبت کند بیزارم پدر ومادرت را دوست داری بخاطر پیامبر بخاطر وجود مبارک امام رضا علیه السلام. حق نداری والدینت را بیش از امامت دوست بداری طبق آیه24 سوره توبه که از فاسقین خواهی بودامام رضا جان من شما را بیش از پدر ومادر وآشنایان وهمسر برادر وخواهر وجایگاه وشغل وتجارت واموال وفرزندانم دوست میدارم اگر غیر این شد قافله را باخته ایم ،ضررکرده ایم . به تعبیر اصفهانی هرچی بخواد جای شما را امام رضا علیه السلام در دلم بگیره ازش بدم میاد.

اللَّهُمَّ الْعَنِ الَّذِینَ بَدَّلُوا نِعْمَتَکَ   خداوندا لعنت کن کسانی را که نعمت های تورا تبدیل کردند. نعمت وجود امامان را با طاغوتیان وفرمانروایان ستگر نعمت امام علی علیه السلام را با معاویه و نعمت امام حسین علیه السلام را با یزید و.... نعمت انگور را با شراب و...

وَ اتَّهَمُوا نَبِیَّکَ خداوندا لعنت کن کسانی را که به پیامبر خدا صلی الله علیه تهمت زدندبه تاریخ نگاه کنید چه کسی اولین تهمت را به پیامبر زد؟ همان که به یاوه گفت کاش پیامبرصلی الله  بعد از خود جانشینی معرفی میکردند تا ما گیج نمیشدیم میگفتند پیامبرصلی الله علیه امام علی را در غدیر به عنوان کاندیدا معرفی کرد نه امام.  فرمود علی هم خوب است ولی ما دوست نداشتیم او خلیفه وجانشین پیامبرصلی الله علیه شود ... تهمت زدند به پیامبر خدا.

 

وَ جَحَدُوا بِآیَاتِکَ خدا لعنت کن کسانی را که آیاتت را انکار کردند.کدام آیات ؟ انما ولیکم الله و رسوله و الذین آمنوا الذین یقیمون الصلوة و یؤتون الزکوة و هم راکعون.... ما دونوع آیت داریم ودوقرآن داریم . قرآن ناطق وقرآن مصور، اگر قرآن صامت را درست درک کنیم به قرآن ناطق میرسیم پس خدا لعنت کند آنان را که قرآن صامت وناطقت را انکار کردند.

 

وَ سَخِرُوا بِإِمَامِکَ   مسلماً وقتی نعمت را تبدیل کردندو رسول خدارا متهم وآیات خدا را انکار کردند به تمسخر امام میرسند. عزیزان امامتان را مسخره نکنید. ما دوگونه امام داریم طبق بیان قرآن یوْمَ نَدْعُو کُلَّ أُنَاسٍ بِإِمَامِهِمْ4 به یاد بیاور روزى را(روز قیامت ) که هر گروهى را با رهبرشان مى خوانیم. امامت یا یزید است یا حسین یا صهیونیست وآل سعود وطاغوتیان یا امام زمان علیه السلام ...، مجموعه کل جنایات تاریخ از بنی عباس تا بنی امیه جنایات مغول وچنگیز و... را صهیونیست ها مرتکب شدند. در فیلم فتنه، قرآن را کتاب قتل وجنایت معرفی میکنند . طالبانی میسازند که قرآن میخواند وسر می بُرد. قرآن را کتاب تروریستها معرفی میکنند. اینان اند که به نبی اکرم اتهام زدند وآیات را انکار کردند وامام را مسخره کردند .معاویه نیز همین کار را کرد از سربازانش در ازای پرداخت پول میخواست غارت کنند با نام سربازان امام حسن علیه السلام دزدی کنند با نام امیرالمومنین علیه السلام فیلم علی بابا را دیدید؟ شغلش چیست؟ دزدی ... چرا باید نامش علی بابا باشد؟؟دشمن چه میکند با شیعیان چقدر تهمت وتمسخر وانکار کردند.؟

امیر المومنین چونه رفتار کرد؟ وَ یُطْعِمُونَ الطَّعامَ عَلى حُبِّهِ مِسْکیناً وَ یَتیماً وَ أَسیراً5  نان سه روز خود وخانواده ی روزه دار خویش را به اسیر بخشیدند واسیر اینجایعنی کافر.امامت کیست؟ با او محشور خواهی شد . چه کسی را دوست میداری ومحب اش هستی ؟

 

وَ حَمَلُوا النَّاسَ عَلَى أَکْتَافِ آلِ مُحَمَّدٍ  اینان که تمسخر وانکار کردند وتهمت زدند بار مردم را بردوش اهل بیت پیامبرصلی الله علیه قراردادند.اهل بیت از ما انتظاری ندارند، نیازی به ما ندارند ، بیایید بارشان را زیاد نکنیم .روی این جمله زیاد فکر کنید شما اگر کمک امامت کردی در واقع به خودت کمک کردی، خیری نصیب خودت می شود.

 

 اللَّهُمَّ إِنِّی أَتَقَرَّبُ إِلَیْکَ بِاللَّعْنَةِ عَلَیْهِمْ وَ الْبَرَاءَةِ مِنْهُمْ فِی الدُّنْیَا وَ الْآخِرَةِ یَا رَحْمَانُ. در ابتدای زیارت تقرب خواستیم در پایانش نیز تقرب میخواهیم در ابتدا باواسطه ی حب و ولایت شما اهل بیت ودر پایان با با لعنت این گروهها که برشمردیم . 34 بار خداوند درقرآن لعن کرده است.  ما باکسی دعوای سیاسی نداریم کسانی را لعن کردیم که خدا لعنشان کرده است آیات 56و57 احزاب را مطالعه کنید لعنهم فی الدنیا والاخرت خدا هم انان را در دنیا لعنت کرده است پس ماهم لعنت میکنیم وبرائت میورزیم . لعن زبانی است وبرائت قلبی باید هردو را داشته باشیم

 

صَلَّى اللَّهُ عَلَیْکَ یَا أَبَا الْحَسَنِ صَلَّى اللَّهُ عَلَى رُوحِکَ وَ بَدَنِکَ صَبَرْتَ وَ أَنْتَ الصَّادِقُ الْمُصَدَّقُ قَتَلَ اللَّهُ مَنْ قَتَلَکَ بِالْأَیْدِی وَ الْأَلْسُنِ.

1-     31 بقره

 2-         110 مائده

 3-         40 نمل

 4-         71 اسراء

     8 -انسان

 

 

گل تقدیم شمادانلود صوت سخنرانی استاد عروجی شب 5 صفر 94 گل تقدیم شما





:: مطالب مرتبط : سخنرانی ها ی هر هفته هیئت
تاریخ ارسال مطلب : دوشنبه 94/9/23 | نویسنده : khadem128

 

تمامی حقوق این وبلاگ و مطالب آن متعلق به می باشد و انتشار مطالب با ذکر منبع مانعی ندارد.
طراحی و اجرا : عمارها - صالحون